Net zoals andere websites maken ook wij gebruik van cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek van onze website voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Bovendien kunnen wij en derde partijen hiermee eventueel advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord.

 

Aanmelden

Je kunt op eigen initiatief aanmelden voor een afspraak. Er is een wachtlijst dus na de telefonische aanmelding zal er na enkele weken contact opgenomen worden, om de eerste sessie te plannen. De geschatte wachttijd vanaf de aanmelding tot de start van de begeleiding is 3-4 weken. De eerste afspraak is het intakegesprek en we zullen daarna zonder extra wachttijd verder gaan met de behandelsessies. Deze indicatie is ge-update en geldig vanaf oktober 2016.

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

Als de hulpvraag toch niet blijkt te passen binnen De Cirkel, word je op de hoogte gebracht van andere gespecialiseerde hulpverleners.

Vertrouwelijk

Psychologen hebben een geheimhoudings-plicht waardoor alle informatie vertrouwelijk behandeld wordt. Je kunt zelf aangeven of de huisarts, die ook een geheimhoudingsplicht heeft, op de hoogte kan worden gesteld als de begeleiding start en als deze wordt afgerond.

Annuleren

Wanneer je een gemaakte afspraak niet kunt nakomen, verzoek ik je om deze uiterlijk 24 uur van tevoren af te zeggen en wanneer dat kan liever nog eerder.

Dat kan telefonisch via: 06 227 346 92 (ook voicemail)

of per e-mail: cecilia@decirkel.info

Een afspraak die niet op tijd werd afgezegd, wordt in rekening gebracht. Helaas worden deze kosten niet vergoed door de zorgverzekeraar en ontvang je de nota thuis. Deze kosten moeten zelf worden betalen en kunnen achteraf niet ingediend worden bij de verzekeraar.

Zorgverlener

Cecilia Couwenberg-Verhaar

GZ-psycholoog (BIG-registratienummer: 29066301025)

NIP psycholoog

Geregistreerd LVVP-eerstelijnspsycholoog

Ik heb met alle zorgverzekeraars een contract (behalve Frieslandverzekeringen):

daaronder vallen de merken van -CZ -VGZ -DSW - Menzis -Multizorg -Zilveren Kruis

Privacy

Alle gegevens worden geheel vertrouwelijk behandeld. Alleen met je schriftelijke toestemming kan informatie over de behandeling worden verstrekt aan anderen, bijvoorbeeld aan de bedrijfsarts.

De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) bepaalt dat beknopte gegevens worden verzameld om een inzicht te krijgen in de behandeleffectiviteit. De informatie wordt versleuteld en is niet naar een specifieke persoon terug te voeren en wordt doorgestuurd naar de Stichting Benchmark GGZ. Hiervoor heb ik me aangemeld bij de Stichting Vrijgevestigden Rommen. Ben je niet bereid om hieraan bij te dragen, kun je bezwaar maken door bij de behandeling een verklaring te ondertekenen.

Klachtenregeling

Binnen de praktijk is een kwaliteitsstatuut te vinden met een beschrijving van alle stappen die een cliënt kan verwachten in de begeleiding. Ik hou me aan alle registratie- en kwaliteitseisen die mijn beroepsgroep en de wet stellen.

Toch klachten over de psycholoog? Misschien ben je het met bepaalde zaken niet eens of bent u ontevreden. Laat dit dan horen! Zo ontstaat de kans om hier samen uit te komen met een gepaste oplossing. Bovendien heeft een cliënt het recht om een klacht in te dienen. Je kunt je richten tot de Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen & Psychotherapeuten (LVVP) voor informatie over de klachtenregeling. Ook kun je de website van de LVVP raadplegen: www.lvvp.info

Website laten maken door Modual | Open cookie voorkeuren