Net zoals andere websites maken ook wij gebruik van cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek van onze website voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Bovendien kunnen wij en derde partijen hiermee eventueel advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord.

 

Mindfullness Based Cognitive Therapy

Vanuit de geschiedenis is de Cognitieve Gedrags-Therapie een praktische en veel gebruikte  methode om je beter te voelen. Wanneer je klachten hebt, geeft het rust om te zien welke gedachten er in je omgaan en wat de invloed daarvan is op je gemoedstoestand. Je kunt ontdekken welke niet-functionele gedachten er in je levensloop zijn ontstaan, die jou misschien nu niet meer helpen. Dan is het versterkend om nieuwe, gezonde en functionele gedachten te leren. Deze kun je trainen waardoor je je gelukkiger en evenwichtiger voelt.

Op moeilijke momenten is dat natuurlijk niet zo makkelijk. Daarom leer ik mensen ook Mindfulness: volle aandacht geven aan alles dat er in je omgaat. Het maakt je bewustzijn groter en in plaats van kopje onder gaan door de moeilijkheden, train je jezelf op een vriendelijke en geduldige manier bij je gevoelens te blijven. Je kunt bijvoorbeeld merken dat je je eigen gedachten niet bent. En ook wanneer je je niet meteen beter voelt, is er ruimte om op een liefdevolle manier met jezelf om te gaan. Hierbij groei je in zelf-compassie en leer je dat je aandachtig een aanwezig blijft in het moment.

Website laten maken door Modual | Open cookie voorkeuren